Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hugo & Leonie - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hugo & Leonie - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Hugo & Leonie

Blijf op de hoogte en volg Hugo & Leonie

03 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo daar zijn we dan! Gisteravond om een uurtje of 10 zijn we aangekomen op de luchthaven van Kaapstad! Onze gids wachtte ons bij de uitgang op. Na bij de flappentapper wat ZAR's gepind te hebben gingen we met de gids naar de bus. Onderweg vertelde hij al het een en ander over zichzelf en de komende twee weken, na zo'n 20 minuten waren we al bij het hotel. We konden gelijk naar onze kamers en zijn na een douche maar lekker gaan slapen.

Vandaag hebben we een vrije dag te besteden in Kaapstad. Vanmorgen na het ontbijt zijn we met 'die rooi Topless Bus' naar de Tafelberg gegaan. Hier zijn we met een kabelbaan naar de top gegaan waar we het mooi uitzicht hebben bewonderd. Helaas hebben we geen dassies (bergkonijnen) gezien. We waren gelukkig op tijd, vanmiddag hing er een wolk om de berg en dan kun je vanaf boven niets meer zien. Met de bus kon je op verschillende punten op- en afstappen om zo de 'besienswaardighede' van Kaapstad te zien. Onze volgende stop was bij Camps Bay, dit moet een van de mooiste stranden zijn. Witte stranden, blauwe zee met achter je de Tafelberg en de 12 apostelen (inmiddels gehuld in een witte wolk). Hier hebben we in een restaurant lekker gelunched met een mooi uitzicht op de zee en Lions head. Camps Bay is een populaire locatie voor fotoshoots van magazines en ook worden er veel sterren gespot (zoals Leonardo diCaprio en we hoorden dat Gordon hier ook een appartementje heeft) Toen we onze route vervolgden langs de zee dachten Leonie en Marion een walvis te zien, later dachten we dit weer maar dit was een rots... nu weten we het niet meer zeker maar hopelijk spotten we ze nog op Plettenberg Bay over een paar dagen. We zijn uitgestapt bij Waterfront, hier is de haven van de stad en hier moeten veel robben zitten. We hebben (na even zoeken) een paar robben zien zwemmen, helaas lagen ze niet in het zonnetje en hebben we nog geen foto kunnen maken. Vanavond gaan we met wat reisgenoten naar Waterfront met een taxi naartoe om wat te eten.

Tijdens de rit van de luchthaven naar het hotel zagen we kleine huisjes, erg dicht op elkaar. Een auto is haast net zo groot. In de stad hier merk je bijna niets van deze armoede. Wel liggen er mensen op straat, onder bruggen en op bankjes te slapen..

Morgenvroeg om 08:30 vertrekken we naar Houtbaai, Chapmanspiek, Noordhoek, Kommetjie, Kaap de Goede Hoop en tot slot Kaappunt, het zuidelijkste stukje. De laatste stop zal Simonstad zijn om de pikkewyne/pinguins te zien.

Helaas lukt het hier niet om een paar foto's up te loaden maar we zullen het snel nog een keertje proberen!

Kuuus Hugo en Leonie

• 03 Oktober 2010 - 17:42

Theo&Trijntje:

Hoi reizigers,
    Leuk uitstapje hebben jullie al gehad, jammer van de walvissen, maar dat komt hopelijk nog...
    Het zijn indrukwekkende dieren...
    En het zal inderdaad wel een erg groot contrast zijn, arm en rijk...
    Veel plezier verder, en naar de foto's kijken we uit..
    Als je meer ruimte daarvoor nodig hebt, kunnen we dat zo regelen...
    liefs van ons allemaal

• 03 Oktober 2010 - 18:28

Jan En Tonia:

Wat heerlijk om wat van jullie te horen. Zijn in gedachten veel bij jullie. Dat je nu al zon fijne dag hebt gehad is natuurlijk helemaal geweldig. En dit is nog maar het begin!! Je had eigenlijk toch de verrekijker mee moeten hebben? Beetje leuke mensen waar je mee reist en met hoeveel zijn jullie? We zijn ook erg benieuwd naar de foto's!
    Dat zal nog wel een keer lukken. Wens jullie een goede nachtrust en een goede reis naar Kaap de goede Hoop! Horen gauw van jullie!
    Genier ervan (wij genieten met jullie mee!)
    Kuuuuuuus Jan en Tonia

• 04 Oktober 2010 - 08:17

Jan En Henriëtte:

Hallo Hugo en Leonie.
    Wat leuk dat we via deze weg helemaal up to date zijn met wat jullie daar allemaal beleven. Bij zo'n georganiseerde reis laten ze jullie vast de mooiste plekjes van Zuid-Afrika zien. Dus we zijn erg benieuwd naar jullie reisverslagen de komende tijd. Een rots en walvis is toch echt wel een verschil, en dan is een verrekijker mischien best wel handig om bij je te hebben. We willen dit beest wel erg graag een keer op de foto zien hoor.
    Geniet met elkaar van alles en wees voorzichtig.

• 05 Oktober 2010 - 21:22

Lianne:

Hey meid,

Wens jullie een super vakantie. Als jullie terug zijn ben ik benieuwd naar de foto's.
    Heel veel plezier en dikke knuffel van Elin en Manouk
    X Lianne en gr van martijn