De eerste belevenissen in Egypte - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Hugo & Leonie - WaarBenJij.nu De eerste belevenissen in Egypte - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Hugo & Leonie - WaarBenJij.nu

De eerste belevenissen in Egypte

Door: Hugo & Leonie

Blijf op de hoogte en volg Hugo & Leonie

24 Mei 2011 | Egypte, Hurghada

Zo daar zijn we dan met een verhaaltje vanuit Egypte. Zaterdagavond tegen een uur of 8 kwamen we aan in het hotel. Nadat we naar onze kamer werden gebracht hebben we Marielle gebeld en in de receptie afgesproken. En daar kwam ze om de hoek vliegen! Yeah eindelijk was het zover! :D We hebben wat gedronken en gekletst en zoveel te vertellen en dan weet je zo niets meer haha het is allemaal goed gekomen. We hebben kennis gemaakt met haar collega's en een rondleiding gehad. Marielle moest nog weer werken en wij hebben bij een cocktailparty gewacht (ook niet verkeerd). Na het werken nog in de bar bij Arabia geklets en wat gedronken. Zondagochtend, lekker vroeg uit bed, we (ik) was in de war met de tijden hier, eerst was het een uur later, nu is het blijkbaar gelijk met Nederland. Mijn mobiel begreep het ook niet want die staat nu een uur later. Hierdoor ging de wekker niet om half 9 maar al om half 8 haha nou mooi vroeg eruit en om kwart over 8 ook al gegeten. We hebben de hele ochtend lekker bij het zwembad gelegen en een beetje gezwommen. Om 10.30 uur kwam de guide van de OAD en vertelde het een en ander. Voor maandag een excursie geboekt en daarna geluncht met Mariëlle. Om 3 uur stond voor Jelle watervolleybal op de planning dus gingen we watervolleyballen, waar Hugo best goed in was en ik niet haha, desondanks hebben we toch gewonnen. 's Avonds hebben we gekeken bij Mariëlle haar favoriete programma: de kinderdisco met daarbij Mariëlle in een mooi Minni Mouse clownspak :) Toen alle kinderen naar bed gingen begon Miss Azur, hierbij werden vrouwen uit het publiek gehaald die opdrachten moesten doen. Ballonnen kapot springen en tussen lichaam (sommige opdrachten samen met man/vriend) kapot moesten maken, een pingpongballetje van de ene naar de andere broekspijp (van de vriend/man) en schoenen verzamelen van het publiek. Alle dames kregen een prijs en wonnen een etentje/massage. Na Miss Azur was Marielle klaar voor die dag en zijn we nog even op het terras gaan zitten en kletsen. Aan het einde van de avond nog even naar de bazaar gegaan. Toen alle winkeltjes dichtgingen hebben we op onze hotelkamer nog chocolade gegeten en Marielle haar Hollandse lekkernijen gegeven.

Maandagochtend, om 8.40 uur werden we met een taxi (door Achmed) opgehaald en vertrokken we richting de haven, we gingen namelijk op Dolphin Safari! Helaas (of gelukkig maar) zijn de dolfijnen wild en hadden ze geen zin om te komen. We zijn echter op een paar plekken bij het rif voor het Giftun eiland gestopt om te snorkelen. We hebben 2 x een uur gesnorkeld over het rif, het was echt supermooi! Al die kleuren en al die vissen! Dat dat allemaal nog onder het water zit haha. De gidsen lieten ons vanalles zien, we hebben een kogelvis vastgehad, een zee-egel, mooie schelpen, een oester, kwal.. we zagen ook Nemo vissen en hele mooi gestreepte vissen (ik weet geen namen haha). Ook zagen we een lang, dun, vis/slang beest en de jongen met de camera had m op de film. Geen idee wat het was maar ze waren erg blij en naar elkaar aan het schreeuwen dat ze m zagen haah. Op de boot waaide het flink en we hebben even voor op het dek gelegen. Even was genoeg, ik voelde de zon branden en we zijn onder het afdak gaan zitten. Maar goed ook want we waren al best wel verbrand :S We zijn inmiddels (di avond) bijna door de aftersun heen haha. Na het avondeten moest Marielle naar Giftun voor de show (is vanavond hier dus we gaan kijken zo). Tegen half 11 zou ze weer in het hotel zijn en moest ze nog even in de bar zijn voor ze vrij was. Na het eten gingen wij even op bed liggen, ik heb mijn wekker gezet half 10 en wij lekker dutje doen. Half 1 worden we weer wakker, huh hoelaat is het half 2? nee mn mobiel stond op de echte tijd half 1 o jee! Marielle had al een sms gestuurd, ze zag ons slapen omdat we het gordijn nog wat open hadden staan. Toen maar omgekleed en opnieuw gaan slapen.

Na al dat geslaap en gezon vandaag maar een dagje in de schaduw gebleven. Voor morgen hebben we weer een excursie geboekt, we gaan morgen met een quad de woestijn in! Vanmorgen hebben we 2 arafats sjaals aangeschaft (voor morgen in de woestijn) in een winkeltje en Egyptische thee (zaten bloemen in) gedronken met Achmed (de eigenaar). Hij vertelde over zijn vrouw en kinderen en vroeg hoeveel vrouwen Hugo had (?) en of hij mij niet in wilde ruilen voor een arabische vrouw (?!) Hij maakte aan grapje hoor haha Achmed heeft ons geleerd hoe we de arafat om ons hoofd knopen en liet vanalles in zijn winkeltje zien (natuurlijk). Ik ging weg met allerlei parfum op mn armen haha. Terug in het hotel moest Mariëlle darten maar zonder deelnemers ging dit niet door. Ze moest verder met de decoratie voor de show vanavond in het theater. We hebben haar gezelschap gehouden tot ze klaar was. Hierna moest ze oefenen voor de show en hierna hebben we pizza's besteld want vandaag is pizzadag hadden we besloten. Na de pizza was het tijd voor een potje watervolleybal. Hugo deed weer mee en ik ging lekker verder lezen in mijn boek en heb wat actiefoto's gemaakt. Hierna was het kaart-uurtje (werd 2 uur) en Jelle heeft ons een nieuw spel geleerd: phase 10. Erg leuk spel, heel verslavend haha hierna douchen en klaarmaken voor het avondeten. Daar zijn we dus nu net van terug, we zaten naast 2 mensen uit Overdinkel. Bij de naam Mekkelholt vroeg ze, Mariëlle? haha kent ze Mariëlle nog van Cleanbo haha grappig.

Over een half uurtje begint de show dus we gaan ons klaarmaken en lopen er vast heen voor een plekje vooraan ;)

Morgen met een quad de woestijn in, we maken en ritje op een kameel en bezoeken een bedoeienendorp waar we gaan BBQen. Na de zonsondergang gaan we de woestijnnacht bekijken!!
Kuuuus Hugo & Leonie

• 24 Mei 2011 - 19:05

Jan En Tonia:

Ha lieve Hugo en Leonie! Fijn wat van jullie te horen en jammer dat we je net gemist hebben op TALK. Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin. Morgen voorzichtig op de quad!!!! Maar ook veel plezier.
    Het is te hopen dat jullie zaterdag geen last van de aswolk gaan krijgen want dan kon de vakantie weleens langer duren dan de bedoeling is.
    Dag lieve kinderen we horen gauw weer wat!
    (PS Bedankt voor jullie kaart)!
    Dikke kus Jan en Tonia

• 24 Mei 2011 - 20:20

Opa En Oma Pijl:

Leuk om van jullie te horen dat jullie het naar je zin hebben. Wees wel voorzichtig hoor. Wij gaan zo naar bed. het is hier nu half 11.Smeer je goed in. Veel liefs en kus van oma en opa Pijl

• 25 Mei 2011 - 05:19

Trijnie :

Heey Leonie en Hugo. Wat een belevenis. Fijn dat het met Vosje goed gaat. Ze heeft een leuke baan zo te horen. Ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier. Knuffies voor jullie. Papa en mamaVul hier je naam in.

• 25 Mei 2011 - 09:40

Zus Marielle!!!:

Ha Leonie,

Wat hebben jullie het leuk, joehoe!!!
    Mooi, mooi om dit zo allemaal te lezen!!!
    Ben heel benieuwt naar de foto's!!!
    Wens jullie nog heel veel plezier en ik stuur nog wel een keer een berichtje!!!
    Oh, trouwens kwam je mensen uit overdinkel tegen??? Wie mij kende van cleanbo???
    Hahaha, grappig!!!
    Nou zussie, geniet er van!!! Groeten aan Hugo!!!

Heel veel kusjes van Quinty en Thijmen!!!

En van mij je liefste Zus... haha!!!
    Marielle en ook van Jeroen!!!

• 25 Mei 2011 - 14:56

Ruben:

hahahh :O leonie en crossen op quads? dat word leuk xD, gaaan jullie oook langs de piramides enzo bij die mummy's ...?

groetjes je (lieve) broerje :P

• 26 Mei 2011 - 16:56

Liefste Zus!!!!!:

Hoi Leonie en Hugo!!!!!!

Alles goed bij jullie???
    Hoe was het om op een Quad te rijden in de woestijn? En het ritje op de kameel, oh wat veel leuke dingen doen jullie daar, mooi mooi!!!!
    Hier gaat het ook goed!!!!
    Quinty is vandaag voor de eerste keer naar de basisschool geweest om proeftedraaien. Ze vond het super leuk... ze hing haar jas aan de kapstop en ging de klas in.... en weg was ze!!!
    Het enigste wat ze nog tegen me zei was : Mama je komt mij straks ophalen he.......... en daarna........ tot straks Mama!!!!!
    Haha, ze heeft het dus erg leuk gehad, en is er ook echt wel aan toe om naar de basisschool te gaan.

Verder krijgen jullie van mijn schatjes Quinty en Thijmen een hele dikke kus!!!

Nog heel veel plezier!!!!
    En oppassen!!!!

Groetjes van Jeroen en Marielle en onze kids!!!!!!!! Doeiiiiiiiiiiii............

• 27 Mei 2011 - 10:27

Trijnie:

Heey kids. Hoe is het bij jullie? Nog meer avonturen beleefd. Hoe ging het crossen? Mmm denk dat ik papa Maar overhaal om daar ook eens heen te gaan. Lijkt me erg Mooi. Piramide bekijken. Er zijn ook nieuwe gevonden. Onbekende. Hoop dat jullie nog veel genieten. Knuffies allemaal. Theo en Trijnie

• 27 Mei 2011 - 14:59

Marretje, Haha:

Hoi Hoi,

Vakantiegangers...
    Maandag krijgen we onze andere auto!!!
    Joehoe!!!!!!!!!! Jeroen heeft er echt zin aan!!! Eindelijk meer plek in de auto, kunnen de kids mooi samen achterin zitten. En super veel kofferbak ruimte!!! Het is wel een automaat daar zal ik wel aan moeten wennen haha!!!
    Maar geniet nog heerlijk van jullie vakantie!!!

Liefs van je Allerliefste zus... ( je hebt ook maar 1 zus, haha ) En schoonbroer.... En Allerliefst nichtje en neefje van de hele wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 28 Mei 2011 - 10:16

Hoi Hoi, Je Zus!!!:

Haha, hoi daar ben ik weer!!!
    Ik kijk elke dag of je alweer een nieuw verhaaltje erop hebt staan. Maar daar heb je natuurlijk geen tijd voor, haha!!!
    En je bent natuurlijk op vakantie, he!!!
    Maar ben benieuwt hoe het is!!!
    Ik zal nu wel geen berichtje meer achterlaten, haha. Want je hebt er al zoveel van mij haha!!!
    Wens jullie nog super veel plezier!!!

En hoor volgendeweek wel hoe het was!!!
    Veel plezier nog!!!!

Nou, doegggggggggggggggg!!!!
    Liefs Zus!!!!!!

• 29 Mei 2011 - 08:32

Marretje:

Welkom thuis!!!!!!
    Hoorde dat jullie vanacht terug kwamen!!!

Liefs Marielle, Jeroen en Quinty en Thijmen!!!